dimecres, 24 de setembre del 2008

I als joves.. qui ens ajuda?!

Saps que pots gaudir gratuïtament de la ruta “Descobreix el Modernisme Industrial amb els cinc sentits”? Interessant, oi? Doncs si, el carnet jove de Terrassa ofereix (tal i com diu a la web del nostre Ajuntament) avantatges i descomptes en activitats culturals, esportives, d’oci i turisme. Ara bé, si ens parem a mirar els avantatges no trobarem ni esport ni oci, però.. eh que tens ganes de tenir un 10% de descompte en els seminaris de l’Espai Euncet? Qui té en compte el que ens mou als joves? Els nostres interessos? Les nostres preocupacions? Habitatge? Feina? Transport? Oci? Esports? Formació?

A les passades eleccions es va proposar un Carnet Jove de Terrassa com a eina per facilitar als joves la seva vida diària però la regidoria de joventut (en mans del PSOE) no ha fet res per intentar-ho.

No vull que el cinema Catalunya em costi 4.80€ perquè altres cines de Terrassa em costen 4.50€. Però si que vull un descompte digne en el transport públic que molts de nosaltres fem servir dia a dia. Un 8% en el T-Jove em sembla una vergonya! Vull que alhora de buscar pis i vagi al servei jove d’habitatge no em demanin mil històries, sino que entenguin que els nostres sous no arriben ni a ser de “mileuristes” i que tenim el mateix dret a emancipar-nos. Vull que alhora de buscar treball m’ajudin i no que em donin un paperet amb quatre llocs on anar i on em demanin mil experiències que molts de nosaltres no tenim.

Vull que la meva ciutat pensi amb nosaltres. Aquells que volem ser independents, emancipar-nos, que volem fer-nos un lloc en el món laboral, aquells que estudiem i treballem, aquells que volem fer un pas endavant.